Michelangelo Antonioni visame pasaulyje yra laikomas vienu iš moderniojo kino pradininkų. Dar dažniau šio režisieriaus moderniojo kino raiška yra vadinama „gryna“, linkstančia į abstraktumą. Aptariant estetinius bandymus ir abstraktumo tendenciją Antonioni kine, šioje paskaitoje taip pat bus apžvelgiamas režisieriaus santykis su realybe ir jį supančiu pasauliu. Paskaitą skaitys monografijos „Antonioni ir negrynumo estetika“ autorė dr. Matilde Nardelli, dėstanti Vakarų Londono universitete.
Paskaita vyks anglų kalba.
Dalyvavimas nemokamas, būtina registracija: https://forms.gle/ujuN35TEZiuNN4Mw8
Kino ir medijų erdvė „Planeta“ (Goštauto g. 2).
Trukmė – 1 val.
Organizatoriai: „Skalvijos“ kino centras, Italų kultūros institutas
Rodytojai kituose miestuose: kino centras „Romuva“, kino teatras „Arlekinas“
Partneris: „MA NO Films“
Modernistinio kino meistro Michelangelo Antonioni filmų programoje pristatoma neformalioji „susvetimėjimo“ trilogija ir trys garsūs filmai, sukurti už Italijos ribų. Su trilogija, nagrinėjančia šiuolaikinio pasaulio liūdesį, M. Antonioni įsitvirtino kaip autorius, sukūręs visiškai naują kiną. Tiesa, pats režisierius minėjo nieko naujo kurti neketinęs, jam tiesiog pabodo tai, ką matė tuometiniame kine. Paradoksaliai, Antonioni kinui prilipo epitetas antoniennui (Antonioni + ennui, pranc. nuobodulys), nurodęs į jo filmų personažus apėmusį savotišką jausmų paralyžių, nebūtį. Kine Antonioni tolo nuo siužeto, domėjosi ne pasakojimo linija, bet santykių trapumu, jo filmų centre dažniausiai – moteris, paženklinta netekties ir nesusikalbėjimo. Šitaip jis neabejotinai pažeidė pokario Italijos kino principus: intelektualumas, dėmesys neapibrėžtumo būsenoms, vidinį veikėjų pasaulį perteikiantis stilizuotas erdvės vaizdavimas, egzistencinis nerimas visais atžvilgiais prieštaravo klasikiniam neorealizmui. Nepaisant to, kad Italijoje buvo laikomas reakcionistinių pažiūrų, Antonioni parodė stulbinamą nuovoką, nagrinėdamas šiuolaikines problemas: ekologinę krizę, kolonializmo istoriją, vartotojiškumą ir jo poveikį žmogiškiesiems ryšiams. Retrospektyvos metu „Skalvijos“ kino centre lankysis monografijos „Antonioni ir negrynumo estetika“ autorė dr. Matilde Nardelli ir Turino menų akademijos „Accademia Albertina“ vadovas prof. Salvatore Bitonti.